folk frågar också…
- kan en underbite fixas med hängslen?
Ja. Hängslen spänns över behandlingen för att möjliggöra käftens rörelse i rätt läge.
- hur lång tid tar det att fixa underbite med hängslen?
behandlingstiden varierar. I de flesta fall förväntar år. En erfaren ortodontist vet vad dina problem är och därför behöver din behandling och tidsplan.
- Hur fixar du en underbite?,
Du kan fixa underbites med hängslen och om problemet anses vara svårt är kirurgi ett alternativ.
mer Information om Underbites
en underbit är en av de många typerna av maloklusioner eller ofullkomliga bett. Det händer av olika anledningar, av vilka några inte har något att göra med någon åtgärd som patienten gjorde eller inte gjorde. En vanlig orsak till problemet är genetik.
dåliga vanor lägger till underbites. Problem som thumbsucking och flaskmatning kan orsaka problem. Ortodontiska patienter har många lösningar för underbitkorrigering utan operation., Extra metoder kommer att dyka upp när tekniken fortsätter att bli bättre och bättre.
Extra metoder kommer att dyka upp när tekniken fortsätter att bli bättre och bättre.
fördelarna med Underbitbehandling
Underbitbehandling kan gynna en person på många sätt. Bettkorrigering är en av de vanligaste fördelarna för en sådan person. Korrigera bettet hjälper individen att tugga all sin mat väl. Detta kommer att förbättra matsmältningen.
att ha underbiten fast kan skära ner på fall av muntorrhet., För att inte tala om dålig andedräkt och spruckna läppar som kan förekomma i svåra fall. Dessutom kommer förfarandet att bidra till att återställa personens självförtroende. Det självförtroendet kommer att återställa en önskan att ansluta till andra människor.
är det möjligt att fixa min svåra Underbit utan operation?
några av dem gillar inte tanken på att ha ett kirurgiskt ingrepp gjort, särskilt på käften. Först måste du ha en fullständig undersökning. Då kan ortodontisten svara på frågan. Han måste avgöra om underbiten är ett allvarligt fall., Om inte, är icke-kirurgisk behandling tillräckligt effektiv för att lösa problemet.
Ibland händer överbiter från tänderna som skjuter ut ur inriktningen. Det här är från något som tummen suger. Ett tumsugande fall skulle vara en bra kandidat för ett icke-kirurgiskt ingrepp. Problemet är bara tänderna och inte käften.
någon som har ett ärftligt problem kommer sannolikt att ha haft en utskjutande käke. Återigen, om det är svårt, kan det kirurgiska alternativet vara nödvändigt. men att göra det kan behöva en käkkirurgi förfarande för att uppnå den största uträtning.,
kirurgiska lösningar
den kirurgiska lösningen är en komplex process. Det innebär att man skiljer baksidan av käften från framsidan. Sedan försöker flytta den del som rymmer de nedre tänderna. Hela processen kan ta längre tid än ett år att slutföra.
icke-kirurgiska metoder kan ta ännu längre tid än så. Den tvådelade kirurgiska metoden har stor sannolikhet att fixera underbiten. Men det är bara nödvändigt för de allvarligaste fallen.
många patienter kvalificerar sig för en alternativ korrigerande metod. och kanske inte behöver få operationen., Ortodontistens skicklighet kommer att se signifikanta resultat från en icke-kirurgisk metod. En begåvad ortodontist kan skapa en plan som fungerar.
icke-kirurgiska behandlingsalternativ
vissa frågar om alternativa behandlingsmetoder för en underbit. Det finns många alternativ. Ett alternativ är en överkäke expander enhet. Det är en enhet som patienten bär och justerar varje natt. Så att den övre käften breddas för att stänga biten.
ett annat alternativ är en ansiktsmask eller huvudbonad enhet. Dessa enheter drar överkäken tillbaka för att korrigera justeringsproblemet., Många människor vill använda en mer diskret korrigerande metod. I så fall kan hängslen definitivt hjälpa till.
kan jag fixa en Underbite med hjälp av hängslen/Invisalign?
svaret är ja. Eftersom kunden kommer att ha en hel del alternativ som han eller hon kan välja. Traditionella hängslen kan hjälpa till att åtgärda problemet eftersom de är robusta och tillförlitliga. Damon hängslen är ett annat alternativ. De har självligerande egenskaper som gör det möjligt att undvika att se ortodontisten. Mindre åtstramning motsvarar färre besök.
keramiska hängslen är tandfärgade., De är för människor som har kosmetiska problem med det traditionella alternativet. Lingual hängslen kan hjälpa till att åtgärda problemen för någon som är lite blyg om att ha hängslen på tänderna.
Invisalign är ett innovativt alternativ som låter dig bära klara plastaligner. Invisalign är bekväm, diskret och avtagbar för att äta och rengöra. En mängd alternativ finns tillgängliga. En ansedd ortodontist kan göra något av dessa alternativ fungerar för en person.
Leave a Reply